CALENDAR ISTORIC  3 IULIE 1886: Este dezvăluit publicului primul automobil din istorie

  • Pe 3 iulie 1886, un inginer a dezvăluit lumii o invenţie ce avea să marcheze debutul unei noi epoci - epoca automobilelor, a trăsurilor mecanizate fără cai.
  • Este ziua când crescătorii de cai au devenit ,,şomeri" la scară largă din cauza automatizării.
  • În 1888, la 5000-6000 ani de la domesticirea calului, echitaţia nu mai era o necesitate, ci un hobby.
4090 afișări
Imaginea articolului 3 IULIE 1886: Este dezvăluit publicului primul automobil din istorie

Mercedes-Benz

Cine a fost Karl Benz? 

Carl Friedrich Benz, cunoscut şi ca Karl Benz,  s-a născut pe 25 noiembrie 1844, la Muhlburg, Baden-Wurttemberg din Germania de azi. Tatăl său era mecanic de locomotivă şi a murit când Benz avea doi ani. 

A crescut în sărăcie, crescut de mama sa, Josephine Vaillant. A făcut şcoala la Karlsruhe şi a fost un elev conştiincios. În 1853, la vârsta de 9 ani, s-a înscris la liceu, apoi la şcoală politehnică. A studiat ingineria locomotivelor. 

S-a mutat la Mannheim, unde a lucrat ca proiectant şi desenator la o fabrică de cântare. În 1868 a lucrat la o companie de construit poduri, apoi la o companie din industria fierului din Viena. 

În 1871, când avea 27 ani, Karl Benz s-a alăturat lui August Ritter şi au fondat o companie de motoare şi maşinării pentru fabrici - Fabrik für Maschinen zur Blechbearbeitung. La început, totul decurgea prost pe plan financiar, dar cu ajutorul iubitei sale, Bertha Ringer, Karl Benz a reuşit să scoată compania din faliment. 

Benz şi Ringer s-au căsătorit la 20 iulie 1872 şi au făcut cinci copii. 

După unificarea Germaniei, Benz a dezvoltat motoare noi până în 1880.   

A  brevetat în curând sistemul de reglare a vitezei, aprinderea cu scântei cu baterie, bujia, carburatorul, ambreiajul, schimbătorul de viteze şi radiatorul de apă.

Dar a trecut iar printr-o perioadă nefastă financiar după ce băncile din Mannheim l-au solicitat să incorporeze afacerea din cauza producţiei costisitoare. Compania lui Benz s-a alăturat companiei Gasmotoren Fabrik Mannheim în 1882, dar primind doar o funcţie modestă de director şi doar 5% din profit. 

Benz s-a retras din corporaţie în 1883 şi s-a apucat de reparat biciclete, un hobby preferat de-al său. Împreună cu proprietarii unui magazin de reparat biciclete, Max Rose şi Friedrich Wilhelm, au fondat compania Benz & Companie Rheinische Gasmotoren-Fabrik sau Benz & Cie, cu doar 25 de angajaţi ce produceau maşinării industriale şi motoare cu gaz.

Benz visa demult să proiecteze o trăsură mecanizată, care să se deplaseze fără cai. Iar în 1885 a finisat-o şi a numit-o patentul Benz-Motorwagen. 

3 IULIE 1886 - ziua când omenirea a făcut cunoştinţă cu automobilul 

Patentată pe 29 ianuarie 1886, pe 3 iulie, în acel an, Benz a dezvăluit invenţia sa publicului, în Mannheim. 

Atunci, pe 3 iulie 1886, omenirea a intrat într-o nouă epocă - epoca automobilelor. 

Ulterior, Benz a produs mai multe modele de Motorwagen: modelul numărul 2 avea un motor de 1,1 kW (1,5 CP), iar modelul numărul 3 avea un motor de 1,5 kW (2 CP), permiţând vehiculului să atingă o viteză maximă de aproximativ 16 km/h. 

Motorwagen este considerat a fi primul automobil din lume, deoarece a fost primul vehicul proiectat să funcţioneze cu un motor cu ardere internă.

Era cailor s-a sfârşit. Începea era automobilelor. 

Nevasta inventatorului a condus 106 km, în 12 ore 

În 1888, automobilul său s-a vândut în 25 de exemplare, dar funcţionau doar pe distanţe scurte.

Dar la 5 august 1888, Bertha Benz, în vârstă de 39 de ani, a condus de la Mannheim la Pforzheim împreună cu fiii săi Richard şi Eugen, de 13, respectiv 15 ani, într-un Model III, fără să-i spună soţului şi fără permisiunea autorităţilor, devenind astfel prima persoană care a condus un automobil pe o distanţă semnificativă.

Fără rezervor de combustibil şi doar cu 4,5 litri de benzină  în carburator , ea a trebuit să găsească ligroin , solventul de petrol necesar pentru ca maşina să funcţioneze. Solventul era disponibil doar în farmacii, aşa că s-a oprit la farmacia oraşului Wiesloch pentru a cumpăra combustibilul. 

În 1888, lui Bertha i-a luat 12 ore să se deplaseze 106 km pentru a-şi vizita părinţii din Pforzheim. 

,,Cel mai Bun sau Nimic" 

La 1901, a fost fondată compania Mercedes de către întreprinzătorul evreu-austriac Emil Jellinek-Mercedes. Cele două companii au fuzionat pe 28 iunie 1926, sub sloganul ,,Cel mai Bun sau Nimic".

Printre clienţii companiei s-au numărat familia Rothschild, miliardarii Rockefeller, Astor, Morgan, Taylor, Adolf Hitler, Benito Mussolini, Hirohito (modelul Mercedes-Benz 770 era preferatul lor)  şi papi care au folosit papamobilul fabricat de Mercedes-Benz. 

Mercedez-Benz a mai fuzionat şi cu compania lui Gottlieb Daimler, inginerul german care a inventat motorul de mare viteză alimentat cu petrol lichid. El a fost un pionier al motoarelor cu ardere internă şi al dezvoltării automobilelor, alături de partenerul său, Wilhelm Maybach.

Grupul auto Mercedez-Benz a existat din 1926 până în 2022 ca Damler-Benz şi Damler AG.

În 1960, Damler-Benz a fuzionat şi cu Maybach Motorenbau, compania care a produs motoare Zeppelin, tancurile şi semişenile germane utilizate în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, inclusiv cele pentru Panther, Tiger I şi Tiger II. 

Din 2022, grupul se numeşte  Mercedes-Benz Group AG şi administrează filialele Mercedes-Benz (care în 2018, Mercedes-Benz a fost cea mai mare marcă de vehicule premium din lume, având vândute 2,31 milioane de maşini de pasageri), Mercedes-EQ, Mercedes-Maybach, Mercedes-AMG. 

Karl Benz, Bertha Benz, Emil Jellinek Mercedes, Wilhelm Maybach şi Gottlieb Daimler, acestea sunt numele legendare care stau în spatele automobilelor mărcii Mercedez-Benz, dar şi care au pus bazele unei noi ere în istoria transportului. 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici