Cum arată hotelul de lux, cu 262 de camere, deschis de gruparea teroristă Stat Islamic în Irak - FOTO

Gruparea teroristă autointitulată Stat Islamic (SI) şi-ar fi deschis propriul hotel de lux în Mosul, al doilea oraş ca importanţă din Irak, clădirea fiind dedicată adepţilor SI care vizitează localitatea, potrivit imaginilor propagandistice difuzate pe internet prin intermediul reţelelor de socializare, de pe conturi asociate SI.

12149 afişări
Imaginea articolului Cum arată hotelul de lux, cu 262 de camere, deschis de gruparea teroristă Stat Islamic în Irak - FOTO

Cum arată hotelul de lux, cu 262 de camere, deschis de gruparea teroristă Stat Islamic în Irak - FOTO

Potrivit independent.co.uk, imaginile care circulă pe internet arată membri ai SI care au grijă de o grădină foarte bine întreţinută, lustruiesc podelele şi curăţă geamurile. Fotografiile arată, pe lângă piscinele utilizate de vizitatori, şi două steaguri negre ale SI, arborate în faţa hotelului cu mai multe etaje.

Clădirea prezentată ar fi Ninawa International Hotel, care a primit o serie de recenzii pozitive pe site-ul de turism TripAdvisor, înainte de a fi ocupat de militanţii autointitulatului Stat Islamic care au îndepărtat firma de pe clădire.

Ninawa International are 262 de camere, două restaurante, două săli de evenimente şi o sală de sport, printre alte facilităţi.

Mai multe conturi de Twitter asociate cu gruparea SI au promovat un eveniment referitor la deschiderea hotelului în noaptea de 1 mai, la care toţi musulmanii puteau participa gratuit.

Imagini de la evenimentul de deschidere arătau zeci de persoane adunate în jurul piscinelor în timpul zilei şi un foc de artificii în timpul serii.

Charlie Winter, un cercetător care lucrează în cadrul grupului anti-terorism Quilliam, a declarat că propaganda este cel mai probabil o încercare a SI de a sugera că numeroasele campanii de bombardare conduse de Statele Unite ale Americii au eşuat în a destabiliza gruparea teroristă şi viaţa celor ce locuiesc în teritoriile controlate de Statul Islamic.

"Cred că mesajul pe care propagandiştii încearcă să îl prezinte este că dacă loviturile coaliţiei chiar ar cauza pagube, atunci SI nu ar putea organiza dineuri festive cu artificii la un hotel de lux", a declarat Charlie Winter pentru The Independent.

Coaliţia armată condusă de SUA a efectuat, marţi, 12 lovituri aeriene în Irak, asupra unor ţinte controlate de Statul Islamic. Mosul este unul dintre primele oraşe care au fost cucerite de gruparea teroristă în timpul campaniei sale sângeroase din 2014, iar aceată fortăreaţă a teroriştilor este adesea ţinta bombardamentelor coaliţiei.

Winter crede că hotelul este destinat comandanţilor şi figurilor importante din SI, dar această informaţie nu a fost prezentată de media afiliate SI.

Imaginile sunt opusul celor utilizate de obicei de propaganda SI, care prezintă clădiri şi monumente distruse cu buldozerele, şi nu întreţinute. Mesajul este şi mai suprinzător, în comparaţie cu cele transmise anterior, prezentând condiţii de lux, inaccesibile celor mai mulţi locuitori din regiunile controlate de SI, un concept mai degrabă legat de ideea de societate capitalistă occidentală, subminând oarecum conceptele promovate de Statul Islamic care se doreşte un califat incluziv, care ar servi interesele tuturor celor care-i jură supunere.

Mesajele de propagandă lansate de SI încearcă de cele mai multe ori radicalizarea şi recrutarea de bărbaţi şi femei din Siria şi Irak.

Elijah Magnier, corespondent al grupului de presă Al Rai Media din Kuweit, a declarat că evenimentul legat de hotelul de lux este o mişcare neobişnuită din partea grupului terorist. "Este o încercare de inducere a ideii că viaţa în Mosul decurge normal şi în condiţii bune. Dar oamenii nu stau în acest hotel, pentru că nu au banii necesari", a spus Elijah Magnier.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici