Obama critică populismul lui Trump şi autoritarismul lui Putin: "Liderii autoritarişti au două drumuri: acţiunile permanente de reprimare sau atribuirea vinei asupra inamicilor străini, ceea ce poate conduce la război"

Preşedintele SUA, Barack Obama, a denunţat tendinţele populiste ale candidatului republican la preşedinţie Donald Trump şi autoritarismul omologului său rus, Vladimir Putin, pledând pentru intensificarea eforturilor de ajutare a refugiaţilor, scrie The Washington Times.

1573 afișări
Imaginea articolului Obama critică populismul lui Trump şi autoritarismul lui Putin: "Liderii autoritarişti au două drumuri: acţiunile permanente de reprimare sau atribuirea vinei asupra inamicilor străini, ceea ce poate conduce la război"

Barack Obama a criticat "liderii autoritarişti" şi "ascensiunea populismului pur, uneori de stânga, dar cel mai adesea de dreapta".

Referindu-se la propunerea lui Donald Trump de a construi un zid la frontiera cu Mexicul, Obama a precizat: "În prezent, o ţară care şi-ar construi ziduri împrejur nu ar face decât să devină o închisoare".

Preşedintele Statelor Unite a criticat şi agresiunile Rusiei împotriva Ucrainei.

"Într-o lume în care epoca imperiilor a luat sfârşit, Rusia încearcă să redobândească gloria prin forţă. Istoria demonstrează că liderii autoritarişti au două drumuri: acţiunile permanente de reprimare, care generează conflicte interne, sau atribuirea vinei asupra inamicilor străini, ceea ce poate conduce la război", a subliniat preşedintele american.

"Trebuie să facem mai mult pentru ajutarea refugiaţilor. Trebuie să respingem orice formă de rasism, fundamentalism şi ideile privind superioritatea rasială. Trebuie să corectăm globalizarea, dar să respingem ideile naţionaliste şi populiste", a insistat preşedintele SUA.

Barack Obama a evocat, în ultimul discurs rostit la ONU, "progresele" înregistrate în mandatele sale în combaterea terorismului şi în contracararea efectelor crizei financiare globale, pledând pentru continuarea acţiunilor în sensul "integrării globale" şi denunţând inegalităţile. "Am avut progrese, acestea sunt activităţi importante. Au făcut diferenţa reală asupra vieţilor cetăţenilor noştri, iar aceste lucruri nu s-ar fi putut realiza dacă nu am fi lucrat împreună", a declarat Barack Obama în ultimul discurs rostit la Adunarea Generală ONU, evocând soluţii găsite în combaterea terorismului, în contracararea efectelor crizei financiare mondiale şi normalizarea relaţiilor cu Havana.

"Problema este că aceleaşi forţe de integrare globală care au făcut democraţiile interdependente au expus clivaje profunde în ordinea internaţională existentă, inclusiv distanţe între bogaţi şi săraci. Însă reacţia nu poate fi simpla respingere a modelului de integrare mondială. În schimb, trebuie să colaborăm în continuare pentru a ne asigura că avantajele integrării sunt împărtăşite pe scară largă", a afirmat Barack Obama, citat de ABC News.

"Statele democratice trebuie să se pronunţe cu o forţă mai mare în favoarea protejării liberăţilor şi demnităţii. O lume în care unu la sută din sistemul economic deţine controlul asupra restului de 99 la sută nu va fi niciodată stabilă. Acestea sunt politicile pe care le-am implementat în Statele Unite, cu rezultate clare", a subliniat liderul de la Casa Albă.

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.