Cel mai sănătos fruct. E bogat în antioxidanţi şi are beneficii cognitive şi cardiovasculare

  • Adulţii ar trebui să consume, în general, între 1,5 şi 2 „căni” de fructe pe zi, spune Centrul pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor.
  • O ceaşcă de fructe ar putea fi un măr, o banană, o ceaşcă de afine, trei prune de mărime medie sau 7 felii sau bucăţi de mango.
170541 afișări
Imaginea articolului Cel mai sănătos fruct. E bogat în antioxidanţi şi are beneficii cognitive şi cardiovasculare

Deşi toate fructele sunt sănătoase, nutriţionistul dietetician Danielle Crumble Smith recomandă, la USA Today, un fruct plin de nutrienţi - afinele sălbatice.

Afinele conţin multe fibre, care ne menţin sătuli mai mult timp. De asemenea, se numără printre fructele şi legumele cu cel mai mare conţinut de antioxidanţi. Antioxidanţii previn sau întârzie deteriorarea celulelor.

"Din punct de vedere cognitiv, există o mulţime de beneficii în ceea ce priveşte memoria şi unele studii arată beneficii cardiovasculare sau compuşi care luptă împotriva cancerului", spune Crumble Smith: "În general, afinele scad inflamaţiile".

Cu toate acestea, Crumble Smith spune că a mânca afine sălbatice nu este esenţial pentru a obţine nutrienţii sănătoşi din fructe. Consumul de fructe de orice fel va da rezultate sănătoase, deşi unele fructe au nutrienţi care servesc unor scopuri diferite.

De exemplu, merele conţin pectină, o fibră care acţionează ca un prebiotic ce poate ajuta funcţia colonului şi digestia.

Fructele bogate în vitamina C ajută la producţia de colagen, cu atât mai mult într-o epocă în care oamenii sunt preocupaţi de diminuarea ridurilor şi de sănătatea părului, a pielii şi a unghiilor. "Vitamina C este cu adevărat crucială pentru asta", spune Crumble Smith.

Unele temeri legate de fructe provin din conţinutul lor de zahăr.

"Fructele au atâtea vitamine, minerale, fibre, apă şi alţi nutrienţi câte are nevoie corpul nostru”, spune nutriţionistul.

În plus, fructele pot combate momentele de slăbiciune de după-amiază, când majoritatea oamenilor se îndreaptă spre o altă ceaşcă de cafea. Deoarece zahărul natural este o sursă sănătoasă de energie, asocierea fructelor cu proteine vă va oferi un impuls similar celui pe care l-aţi obţine prin cofeină.

Crumble Smith recomandă totuşi prudenţă pentru persoanele cu diabet, rezistenţă la insulină sau probleme cu glicemia.

Smoothie-urile de fructe sunt o modalitate uşoară şi accesibilă de a obţine conţinutul zilnic de fructe.

În ce priveşte avocado, contrar credinţei, este un fruct şi da, conţinutul său de grăsimi este o parte importantă a unei diete sănătoase şi echilibrate.

"Oamenii se tem uneori de grăsimi, dar grăsimile sănătoase care provin din avocado, nuci, seminţe, măsline, ulei de măsline, peşte gras, au atât de multe beneficii antiinflamatorii", spune Crumble Smith.

Avocado este bogat în potasiu, care poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale şi a colesterolului. De asemenea, conţine cantităţi mari de fibre, care ajută foamea şi reglarea glicemiei, potrivit lui Crumble Smith.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici