Domeniile din străinătate unde se găsesc cele mai multe joburi / Retailul domină piața joburilor din România
Primele 9 luni ale anului au adus aproape 200.000 de joburi noi în piață, postate de angajatorii din România, în proporție de aproape 93%, dar și de angajatorii din străinătate, ale căror oferte au însumat 7,2% din total, potrivit eJobs.
Iulie a fost luna cu cele mai multe locuri de muncă disponibile – aproximativ 25.000 – în timp ce media pentru restul anului a fost de 20.000 de poziții pe lună.
Timpul mediu de angajare a crescut
„Sunt în continuare oportunități pentru cei care vor să se angajeze, cu toate că timpul mediu de angajare a crescut ușor față de anul trecut, iar angajatorii au ridicat nivelul de așteptări pe care le au de la candidați.
De aceea, este mai ușor pentru specialiști să se angajeze sau pentru cei care au măcar un nivel minimal de experiență decât pentru cei foarte tineri care nu au mai lucrat niciodată și față de care există atât o temere legată de durata de acomodare cu jobul și de învățare, cât și de faptul că, în general, au fost asociați cu o rată mare de fluctuație.
Astfel, chiar și pentru joburile entry-level, angajatorii preferă în acest moment candidați care să mai fi avut măcar un loc de muncă înainte”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs.
Cele mai multe joburi sunt în retail / Cele mai puține opțiuni remote
Cu aproape 50.000 de locuri noi de muncă, retailul rămâne domeniul care domină piața joburilor din România, în condițiile în care jucătorii din acest sector și-au păstrat planurile de expansiune indiferent de schimbările economice și fiscale de anul acesta.
27.000 de joburi au venit din partea angajatorilor din servicii, la fel de multe din call center / BPO și 22.000 din industria alimentară.
Alte domenii care au avut peste 15.000 de poziții deschise din ianuarie și până acum sunt transport / logistică, producție, turism, construcții și financiar / bancar.
Cei mai căutați au fost candidații eligibili pentru joburile entry level (cu cel mult doi ani de experiență) și cei din segmentul mid – level (2 – 5 ani de experiență).
„Nu doar candidații caută stabilitate, ci și angajatorii – mai mult de 80% dintre joburile de anul acesta sunt full time, aproximativ 10% part-time și restul – proiecte sezoniere sau internship-uri.
În aceeași logică, vedem din ce în ce mai puține opțiuni remote, procentul acestor joburi ajungând la aproape 4% din total. Este cel mai scăzut nivel al ultimilor ani”, spune Roxana Drăghici.
Unde se găsesc cele mai multe joburi
Domeniile care continuă să angajeze remote sunt call – center / BPO, IT / telecom, retail, advertising / marketing / PR, asigurări și educație / training.
În ceea ce privește distribuția geografică a joburilor, Capitala își menține poziția de lider, însă locul al doilea este ocupat anul acesta de Iași, care a depășit Clujul (aflat în primele 9 luni pe locul al treilea) din punctul de vedere al numărului de locuri de muncă postate de angajatori.
Urmează Brașov, Ilfov și Timiș, iar clasamentul se încheie cu Argeș, Mureș și Arad, acestea fiind județele în care s-au făcut cele mai puține angajări, respectiv între 13.000 și 15.000 de poziții pentru fiecare în parte.
Domeniile din străinătate care angajează
Alte 15.000 de locuri de muncă au fost postate de angajatorii din străinătate care au căutat candidați pentru sectoare precum transport / logistică, industria alimentară, retail, turism, servicii sau producție.
8 milioane de aplicări au fost înregistrate pentru cele 200.000 de locuri de muncă expuse.
Seniorii și managerii rămân cei mai stabili angajați.
Din cele 8 milioane de aplicări, 1,1 au fost pentru joburile remote.