Video Izolarea nu e o scuză. Iată ce ar trebui să-i pui copilului tău în farfurie

  • Cristina din Bucureşti spune că în această perioadă poate monitoriza mai uşor mesele celor două fete ale sale
  • Cristina: Ele doresc chipsuri şi anumite alimente nesănătoase, ca toţi copiii, facem excepţii, nu este o regulă
  • Dr. Valeria Herdea te sfătuieşte să pregăteşti masa împreună cu copilul tău, să combini proteinele cu legumele şi să-i dai gustări sănătoase
12370 afişări

Cristina este mama a două fetiţe, din Bucureşti. Un mic dejun în familia Cristinei arată astfel: pe Nati şi Timi le aşteaptă ouă, pâine, măsline, şuncă, brânză şi fructe. E adevărat că este loc de negociere când e vorba despre legume, dar totul se apropie foarte mult de ceea ce înseamnă o masă sănătoasă.

Tentaţiile sunt multe, însă Cristina reuşeşte să le ţină pe fete departe de ele.

„Reuşesc să le monitorizez mesele, ceea ce nu reuşeam să fac în perioada cât mergeau la şcoală. Şi ele doresc chipsuri şi anumite alimente nesănătoase, ca toţi copiii de altfel. Facem excepţii şi le mai dăm pentru a nu crea frustrări, însă nu este o regulă”, spune Cristina.

Iată ce spun medicii despre programul şi alimentaţia copiilor în izolare. Ar trebui să-i trezim pe la 8 şi jumătate, adică nu cu mult mai târziu decât în perioada şcolii.

„Mergeţi şi faceţi micul dejun împreună, micul dejun poate să însemne un ou fiert moale, la căniţă, poate să însemne pâine cu unt sau cu miere, poate să însemne un gem făcut în casă, dacă aveţi, dacă nu fără niciun fel de problemă brânză, roşii, ce puteţi dar proaspăt, încercaţi să asezonaţi o proteină”, a recomandat medicul pediatru Valeria Herdea.

După micul dejun, încearcă să ai cu copilul o activitate, în care să-l înveţi o limbă străină, să cânte sau să picteze.

„Ideal ar fi la ora amiezii să aveţi o supă sau o ciorbică şi să o faceţi fără carne, cu legume multe pe care să le pregătiţi împreună cu copilul. Puteţi să daţi copilaşului un pilaf, paste făinoase, un cartofior la cuptor”, a mai spus specialistul.

Ţine cont să faci loc cărnii în meniul de prânz al copilului.

„Prima recomandare ar fi peştele, a doua recomandare ar fi curcan sau pui, deci o carne slabă. O gustare înseamnă după amiază o plăcintă cu mere, cu brânză sau un fruct. Cina înseamnă o mâncare uşoară, fie un pilaf, fie un cartofior, fie un aliment pe care să-l poată asimila uşor orice copil”, a mai spus Valeria Herdea.

Este foarte important să găteşti împreună cu copilul tău şi să nu uiţi că lucrurile pe care le faceţi împreună îşi vor pune amprenta asupra personalităţii sale. 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici