REPORTAJ: La Aeroportul Otopeni din Capitală e criză de taxiuri, mulţi dintre aceştia refuzând cursele

Pasagerii care ajung pe Aeroportul Henri Coandă şi au nevoie de un taxi trebuie să se înarmeze cu multă răbadare pentru că, şi după jumătate de oră de aşteptare, nu găsesc maşini disponibile, mulţi dintre taximetriştii acreditaţi refuzând să preia comenzile.

7438 afișări
Imaginea articolului REPORTAJ: La Aeroportul Otopeni din Capitală e criză de taxiuri, mulţi dintre aceştia refuzând cursele

REPORTAJ: La Aeroportul Otopeni din Capitală e criză de taxiuri, mulţi dintre aceştia refuzând cursele (Imagine: Mihai Dascalescu/ Arhiva Mediafax Foto)

Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, ora 10 dimineaţă la terminalul sosiri, în spatele uşilor de unde ies pasagerii este forfotă de oameni care aşteaptă persoane din cursele ce abia au aterizat. Trec câteva minute şi primii călători ajung la ieşire, încărcaţi de bagaje. Mare parte pleacă alături de cei care îi aşteptau, dar câţiva rămân şi încearcă să găsescă taxiuri la cele şase aparate galbene aşezate pe culoarul de ieşire.

Nu sunt mulţi pasageri, dar cozile s-au format deja. Cei care sunt în faţa aparatelor unde se comandă taxiurile, încep să bată cu degetele pe ecrane deoarece mesajul afişat de parat este „Ne pare rău, nu avem maşini disponibile momentan.”

În faţa terminalului sunt patru taxiuri, cu tarif de 3,5 lei pe kilometru, în condiţiile în care cele mai multe taxiuri din Bucureşti au un tarif de 1,39 de lei pe kilometru. Aceste maşini, cu tarif mai ridicat, stau neocupate. „Mi se pare normal să fie mai cautate cele de 1,39 lei, din moment ce sunt mai ieftine ca autobuzul. Se urcă patru persoane şi plătesc mai puţin decât la autobuz. Nu este un tarif echitabil”, ne spune unul dintre taximetristi care stă în aştepatarea unui client.

Săptămâna trecută ministrul Transporturilor anunţa că până în tomană, pot prelua curse şi cei care au instalaţii GPL în portbagaj, facând o derogare de la noul regulament.Chiar şi aşa problema cozilor la taxiuri nu a fost rezolvată în totalitate nici în prezent.

“ Un taxi care vine din oraş, din centru până aici consumă în jur de 30 şi ceva de lei de combustibil. Este exact cât ar plăti un drum înapoi, adică 20 şi ceva de lei. Nu găseşti maşină la 1.39 pentru că sistemul este foarte prost. Faci comandă şi şoferul care a luat comandă nu vine. Cel de 1,39 nu vrea să ia comanda, aşteaptă să plece clientul ăla cu cine o fi şi să ia şi el la ghici. Nu-i convine să ia cu 1.39 de lei, el să vină să ia un 50 de lei, un 70 de lei, pentru aia vine”, a declarat un taximetrist pentru MEDIAFAX.

Tot de la el, aflăm că multe dintre ecusoanele de taximetrişti autorizaţi pentru aeroportul nu au fost încă ridicate deşi actele depuse pentru avizare au fost aprobate.

“Sunt puţini printre ei care respectă tariful asta de 1.39 de lei. Majoritatea care vin la aeroport, vin pentru a câştiga mai multe. De asta, foarte mulţi dintre ei, sunt 500 şi ceva de ecusoane, nu vin să şi le ridice. E sistemul prost la patron. Patronul îi spune şoferului: mie îmi dai 100 de lei pe zi sau 120, după aia e treaba ta cum furi şi ce faci. De aici pleacă greşeala, de la patroni, de la firmele mari.”, a declarat unul dintre taximetrişti.

Îl lăsăm pe taximetristul cu 3,5 lei pe kilometru şi ne îndreptăm atenţia spre câţiva oameni care au bonuri de comandă şi aşteaptă pe trotuar taxiurile cerute. Un turist care abia ce a aterizat în Bucureşti stă şi aşteaptă maşina care îl va duce în oraş.“Aţi reuşit să găsiţi maşină?!Am găsit, dar am 15 minute de aşteptare pe bon,” a declarat acesta pentru MEDIAFAX.

În tot acest timp, în interior, la cele şase aparate galbene leneşe, sunt mai mulţi pasageri care aşteapt, resemnaţi. “E greu, da! Data trecută am aşteptat vreo 25 de minute şi acum aştept de vreo zece.”, ne spune o bătrână care într-o mână ţine bagajul greu şi cu alta butonează ecranul aparatului.

“Tot timpul aşa sunt, cu taxi, cu autorizaţie. Jumătate de oră am stat aici de fiecare dată. Nu e normal, nu e normal”, spune cu un ton apăsat un alt bărbat, ultimul la coada care depăşeşte 20 de persone.

Printre cei care aşteaptă, curios se uita la ce se întâmplă, şi un englez care se află pentru prima dată în România.

“Am mers afară să găsesc un taxi şi apoi m-am întors aici să-mi iau tichet. Tocmai ce m-am întors din Sri Lanka, India şi Bangkok şi este cu totul diferit. În Bangkok îţi iei tichet şi eşti gata să pleci, în Sri Lanka pleci imediat fără niciun ticket, iar în India la fel. În ţara mea(n.r. Anglia) îl iei direct de pe stradă, aşa cum e normal”, ne declară englezul.

Un austriac care stă şi el la coadă ne dezvăluie că vine des în Bucureşti şi de fiecare dată se confruntă cu problema taxiurilor pe aerportul Henri Coandă din Otopeni.

“Sistemul e ok, dacă ar fi mai multe maşini nu ar fi nicio problemă. Câteodată, aparatul dă eroare şi e nevoie să apeşi din nou şi din nou.”, povesteşte bărbatul gesticulând.

Consultanţii în turism spun este greu pentru autorităţile de la noi să implementeze un sistem de transport care să mulţumească pe toată lumea şi care să fie şi la preţuri bune.

“Este un joc al extremelor. Nu ştiu dacă am găsit varianta cea mai bună, în ultimii ani, la aeroportul Otopeni. Asta pentru că avem, pe de o parte, turişti care preferă să aibă cea mai ieftină maşină chiar şi dacă există timp de aşteptare, pe de altă parte avem şi turişti care îşi doresc ca maşina să fie într-un anumit fel, să-i asigure confort şi sunt dispuşi să plătească în plus”, a declarat pentru MEDIAFAX, consultantul în turism Cirprian Enea.

Până acum o lună, cozile la taxiuri erau mult mai mari. De la 1 aprilie fusese restricţionat accesul şoferilor de taxi care nu aveau autorizaţie pentru aeroport. Pe 20 aprilie însă, ministrul Dan Costescu anunţa că timpul de obţinere va fi prelungit până la toamnă.

" În acest moment avem încă 282 de autorizaţii emise şi care nu au fost ridicate de către taximetrişti sau de către firmele de taximetrie. Li s-a transmis acest lucru ieri (19 aprilie.), încă o dată. Am hotărât astfel reîntoarcerea la situaţia de dinainte de 1 aprilie 2016. Vom face analiza legislaţiei şi cum poate fi ea îmbunătăţită, dar în acelaşi timp fără a renunţa la regulile de securitate pe care trebuie să le respectăm. Când spun asta, vreau să le reamintesc tuturor că bombele la atentatul din Bruxelles au venit cu taxiul', a declarat ministrul transporturilor, Dan Costescu pe 20 aprilie.

Ministrul a explicat la vremea respectivă, că avizele de acces în zona aeroportului sunt emise în 24 de ore de câtre Poliţia de frontieră şi Poliţia transporturi, iar Aeroportul Otopeni nu percepe nicio taxă pentru eliberarea autorizaţiei finale de acces. Potrivit ministrului, aproximativ 480 de taximeter au autorizaţie de acces pe aeroport.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici