Prima pagină » Sport » F1, în linie dreaptă spre obiectivul climatic: Emisiile de carbon s-au redus cu 26% la finalul sezonului 2024 față de anul 2018

F1, în linie dreaptă spre obiectivul climatic: Emisiile de carbon s-au redus cu 26% la finalul sezonului 2024 față de anul 2018

Formula 1 a anunțat miercuri că, la finalul sezonului 2024, s-a înregistrat o reducere de 26% a amprentei sale de carbon, comparativ cu anul de referință 2018, plasând competiția pe un traseu ferm către atingerea obiectivului de emisii nete zero până în 2030.
F1, în linie dreaptă spre obiectivul climatic: Emisiile de carbon s-au redus cu 26% la finalul sezonului 2024 față de anul 2018
Sursa foto: Hoch Zwei via ZUMA Press Wire
Petre Apostol
23 iul. 2025, 11:11, Sport

Reducerea emisiilor a fost realizată în ciuda extinderii calendarului competițional de la 21 la 24 de curse și a unei creșteri majore a audienței globale – de la 4 milioane de spectatori în 2018, la 6,5 milioane în 2024.

Președintele și CEO-ul F1, Stefano Domenicali, a subliniat angajamentul sportului pentru sustenabilitate. „Suntem hotărâți să atingem obiectivul de emisii nete zero până în 2030. În ciuda creșterii globale a sportului, am arătat că dezvoltarea sustenabilă este posibilă. Introducerea combustibililor sustenabili și optimizarea logisticii ne oferă rezultate concrete, cu beneficii atât pentru sport, cât și pentru societate”, a spus Domenicali, în comunicatul oficial publicat pe site-ul competiției.

Cifre cheie prezentate cu privire la reducerea emisiilor de carbon:

  • 168.720 tCO2e – emisiile totale F1 la finalul lui 2024 (în scădere de la 228.793 tCO2e în 2018)
  • 59% reducere a emisiilor din fabrici și facilități (prin tranziția la energie regenerabilă)
  •  25% reducere a emisiilor din transporturi (inclusiv investiții în combustibil aviatic sustenabil – SAF)
  • 9% reducere a emisiilor logistice (folosirea de avioane eficiente Boeing 777 și camioane pe biocombustibil)
  • 12% reducere per cursă a emisiilor din operațiunile de eveniment

Printre măsurile adoptate care au dus la această scădere sunt: implementarea producției remote pentru transmisiunile TV, reducând numărul de echipamente și personal în deplasare; utilizarea camioanelor alimentate cu biocombustibil pentru transportul echipamentelor în Europa; ajustarea calendarului competițional pentru a optimiza traseele logistice (ex: Japonia mutată în aprilie, Azerbaidjan cuplat cu Singapore); tranziția mașinilor F2 și F3 în 2025 la combustibil sustenabil 100%, în pregătirea noii generații hibride de monoposturi F1 din 2026; toate pneurile utilizate în sezonul 2024 au fost realizate din cauciuc natural certificat FSC, iar procesul de producție a fost alimentat exclusiv cu energie regenerabilă.