Strategia lui Lewis Hamilton cu care a câştigat Marele Premiu de Formula 1 al Canadei

Pilotul Lewis Hamilton (Mercedes) a obţinut victoria în Marele Premiu de Formula 1 al Canadei după ce a pornit din pole-position şi a avut o strategie cu o singură oprire la boxe, ţinându-l în spate pe Sebastian Vettel (Ferrari), care a oprit de două ori, în condiţiile unor temperaturi scăzute.

502 afișări
Imaginea articolului Strategia lui Lewis Hamilton cu care a câştigat Marele Premiu de Formula 1 al Canadei

Strategia lui Lewis Hamilton cu care a câştigat Marele Premiu de Formula 1 al Canadei

Marele Premiu al Canadei s-a derulat în condiţiile celor mai coborâte temperaturi înregistrate recent într-un weekend de cursă, cu temperaturi la nivelul pistei în jurul a 20 de grade Celsius, ceea ce a pus accent pe buna încălzire a pneurilor şi managementul anvelopelor.

A existat o mare varietate de strategii cu una şi două opriri, ocupantul pole-ului, Lewis Hamilton oprind doar o dată cu Mercedesul său, dar ţinând la respect Ferrari-ul lui Sebastian Vettel, care a oprit de două ori, după ce îl depăşise pe Hamilton, la start, în chiar primul viraj.

Hamilton a efectuat singura sa oprire în turul 24, revenind pe pistă pe poziţia a doua în spatele lui Vettel. Când Vettel a făcut a doua sa oprire, el a revenit la peste şase secunde în spatele lui Hamilton cu 33 de tururi înainte de final, cu pneuri soft care erau cu 13 tururi mai tinere decât cele de pe Mercedes.

În ciuda condiţiilor reci, Nico Rosberg a reuşit cel mai rapid tur de pistă al cursei pe pneuri soft, cu 10 tururi înainte de final, Mercedesul său fiind cu 1,4 secunde mai rapid decât cel mai rapid tur de pistă din 2015, realizat pe supersoft.

Valtteri Bottas a obţinut primul podium al sezonului pentru Williams prin utilizarea unei strategii similare cu cea a lui Hamilton, în timp ce restul piloţilor din top 10 au oprit de două ori, după ce au pornit pe ultrasoft – cea mai rapidă compoziţie cu peste 0,6 secunde pe tur.

O strategie alternativă a fost utilizată de Sergio Perez de la Force India, care a pornit pe pneuri soft şi a avut cel mai lung schimb, 31 de tururi, înainte de a face singura sa oprire pentru supersoft. Cea mai impresionantă ascensiune a fost a pilotului Carlos Sainz de la Toro Rosso, care a utilizat o strategie cu două opriri (încheind cursa pe pneurile cele mai rapide ultrasoft) pentru a ajunge pe nouă, după ce a pornit de pe locul 20 al grilei de start.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, a declarat: „Mulţumită diferitelor strategii de cursă, am avut un finish dramatic, cu Vettel care a oprit de două ori presându-l pe Hamilton care a oprit doar o dată. Temperaturile scăzute la nivelul pistei au amplificat importanţa managementului pneurilor, cu unele echipe schimbând strategiile pe măsură ce devenea evident care sunt mai rapide. De fapt, cei mai mulţi piloţi au oprit de două ori, comparativ cu anul trecut când majoritatea au oprit o singură dată. Secretul pentru o singură oprire a fost reprezentat de grija faţă de pneuri şi menţinerea lor în parametrii cât mai mult posibil, Hamilton şi Bottas reuşind acest lucru excelent.”

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici