- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (20.04.2016, 19:30)
- Alexandru Moise
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Costescu: Vom avea legătură feroviară, în acest an, între Gara de Nord şi Otopeni şi metrou din 2021
"Metroul va ajunge la Aeroportul Otopeni în 2021, dar până atunci s-a găsit varianta unei legături pe calea feroviară între Gara de Nord şi zona Aeroportului Henri Coandă care va fi funcţională în acest an şi distanţa va fi parcursă în 23 de minute", a anunţat ministrul Transporturilor,Dan Costescu.
2775 afișări
Costescu: Vom avea legătură feroviară, în acest an, între Gara de Nord şi Otopeni şi metrou din 2021
Ministrul Transporturilor a făcut aceste afirmaţii, miercuri, după şedinţa Guvernului, după ce a fost întrebat de mass-media dacă Bucureştiul va fi legat de Aeroportul Otopeni printr-o linie de metrou astfel încât România să îndeplinească cerinţele necesare găzduirii unor meciuri ale Campionatului European de fotbal, în 2020, iar el a negat această posibilitate.
"Aşa cum arată programarea pentru Metrou de anul aceasta, el va fi gata în 2021", a spus Dan Costescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Macron avertizează că Europa e în pericol și propune dotarea UE cu arme nucleare: „Să nu devenim vasalii SUA”
-
Ciolacu: Am încheiat orice dialog şi orice ofertă pentru Cristian Popescu Piedone
-
Zeci de mii de ucraineni, aflaţi în afara ţării, nu vor putea obţine paşapoarte noi
-
Ucraina foloseşte pentru prima oară rachete americane cu rază de acţiune mai mare contra Rusiei
În acest context, ministrul a anunţat că a fost găsită o altă variantă, respectiv o cale feroviară care va lega Gara de Nord de zona în care este situat Aeroportul Otopeni.
"După analizările şi reformularea acestui proiect, în calea ferată s-a găsit o variantă pentru a lansa o legătură feroviară cu aeroportul. Cu suma de 220 de milioane se vor face reparaţiile, pe costurile Companiei de Infrastructură, pentru ieşirea din Bucureşti şi se va repara podul de la Mogoşoaia, nu se va mai ocoli până la Chitila şi se va merge direct la aeroport. Asta înseamnă că, din aproape 30 de kilometri, vom avea de făcut doar 22 până la aeroport fără să facem nicio investiţie, fără costuri foarte mari", a spus Costescu.
Potrivit ministrului, după repararea căii de rulare, legătura va funcţiona zilnic, iar distanţa va fi parcursă în 23 de minute, şi nu în 48 de minute cât se face în prezent.
"La data campionatului există varianta de 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice vârf de călători venit dinspre aeroport către Gara de Nord", a spus ministrul.
Întrebat de jurnalişti dacă UEFA va accepta această variantă de transport, ministrul a subliniat că aceasta are alte atribuţii.
"Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a porţii, a terenului. Cu ce ne deplasăm noi, suporterii, acolo e problema noastră(...) Glumim că suntem suporteri, dar cu toată seriozitatea, ei pun restricţia la numărul de călători pe oră/sens", a afirmat Dan Costescu.
Jurnaliştii l-au mai întrebat pe ministrul dacă nu este departe staţia de oprire a trenurilor în raport cu Aeroportul Otopeni, dar acesta a precizat că este o distanţă de 1,5 kilometri care va fi acoperită cu autobuze care vor fi puse la dispoziţia călătorilor de CFR, serviciu regăsit în costul biletului de tren.
Ministrul nu a exclus varianta ca până în 2020 calea ferată să se poată extinde până în staţia comună cu metroul şi le-a sugerat jurnaliştilor să facă "o excursie comună" ca să vadă gara liniei feroviare care, în opinia sa, deşi se află la 1,5 km distanţă de aeroport şi autobuzele vor lăsa călătorii la un sens giratoriu, este staţie pentru Aeroportul Otopeni.
Citeşte şi: Costescu, în problema restricţiilor taxiurilor la Otopeni: Bombele la Bruxelles au venit cu taxiul
Citeşte şi: Aeroportul Henri Coandă, în top 3 aeroporturi europene cu cea mai mare creştere a traficului
Citeşte şi: Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti: 500 de taximetrişti îndeplinesc cerinţele pentru a prelua pasageri de pe Aeroportul Henri Coandă
Citește pe alephnews.ro: Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
Citește pe www.zf.ro: Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Citește pe www.zf.ro: Gigantul Delhaize, proprietarul Mega Image, deschide la Bucureşti un centru de servicii unde angajează sute de IT-işti. Recrutările deja au început
Citește și: Costescu, în problema restricţiilor taxiurilor la Otopeni: Bombele la Bruxelles au venit cu taxiul
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în urma unei supradoze
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe