- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (08.11.2013, 14:29)
- Alexandru Moise
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ponta consideră că linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni ar fi ineficientă economic
Linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de Bucureşti este, din păcate, ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreţinere, nu numai investiţia, consideră premierul Victor Ponta.
489 afișări
Ponta consideră că linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni ar fi ineficientă economic (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)
Şeful Executivului a făcut această afirmaţie în timp ce aştepta ca scutul de forare să străpungă peretele staţiei de metrou Orizont, pe şantierul de construcţie al liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, în contextul în care a anunţat că pentru linia de metrou spre aeroportul Henri Coandă-Otopeni au fost alocaţi bani doar pentru studii de fezabilitate.
"Sigur că e o chestiune modernă să ai legătură de metrou cu aeroportul, orice capitală are chestia asta, dar problema e să ai şi trafic, că, dacă n-ai trafic, ai băgat banii şi nu-ţi scoţi nici banii de întreţinere", le-a spus premierul ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, şi reprezentanţilor constructorului, firma Astaldi, implicaţi în proiectul din Drumul Taberei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Statele Unite cer Qatarului să expulzeze conducerea politică a Hamas, dacă refuză încetarea focului
-
Hristos a Înviat! Paştele, cea mai importantă sărbătoare a creştinătăţii. Istoric al sărbătorii
-
Rusia a emis un mandat de arestare pe numele lui Zelenski. Reacţia Ucrainei
-
Ion Cristoiu: 1946: Cum trebuie să fie caii pe care urmează să-i predăm ruşilor
Oficiali din Ministerul Transporturilor au precizat că viitoarea linie preia şi călătorii care s-ar îndrepta spre zonele de locuit din zona de nord a Capitalei, o zonă în plină dezvoltare, precum şi pe cei care s-ar duce la cumpărături în centrele comerciale aflate în preajmă.
"Ştiu că sunt şi mall-uri, cu toate celelalte, dar câţi se duc cu metroul la mall ? Ştiţi vreunul care merge cu metroul la mall ?", i-a întrebat Ponta.
"Mai merg. Acum s-a deschis şi promenada şi se circulă mult cu metroul, mai ales tineretul", a spus unul dintre cei prezenţi, iar ministrul Transporturilor a arătat că, în urma unui studiu făcut de japonezi, s-a constatat că traficul ar fi de 40.000 de călători pe zi, pe cele 12 staţii ale tronsonului.
"Dar nu acoperă. Nu vorbesc de costurile investiţiei, vorbesc de întreţinere", a explicat premierul.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor i-au spus lui Ponta că va fi o şedinţă comună cu toate părţile implicate în construcţia acestei linii de metrou pentru a analiza o posibilă reducere a costurilor.
"Japonezii ne păstrează creditul, dar la preţul ăla, e greu", le-a mai spus primul-ministru.
În urmă cu două luni, premierul a anunţat că proiectul Magistralei 6 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă, început în 1999, va fi finalizat doar după ce autorităţile vor încheia lucrările la tronsonul Drumul Taberei-Universitate şi linia spre Lacul Străuleşti.
La acel moment, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a întâlnit cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discuţiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, care, începând din 2010, beneficiază de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un împrumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat României.
După întâlnire a fost transmis un comunicat în care ministrul afirma că doreşte continuarea construcţiei Magistralei 6 de metrou, care să lege reţeaua existentă cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea că este prea scump şi nu este justificat de traficul existent.
Ministrul Transporturilor a precizat că susţine construcţia acestei magistrale şi chiar posibilitatea dezvoltării unor staţii multimodale de tren şi metrou pentru cele două extreme, la Gara de Nord şi la Aeroportul Henri Coandă.
Ambasadorul Japoniei la Bucureşti a menţionat la rândul său că, în perioada următoare, Guvernul Japoniei aşteaptă o scrisoare din partea Guvernului României cu privire la soluţiile avute în vedere pentru continuarea proiectului.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat în iulie că această investiţie este una "uriaşă" şi nu este justificată de traficul existent, urmând să propună în loc un proiect suprateran mai ieftin.
Întrebat în luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea că acest tronson se află în stadiul de proiectare, fiind vizată atragerea de fonduri europene pentru finanţarea lucrărilor.
Administratorul reţelei de metrou a lansat în mai 2012 anunţul de intenţie pentru licitaţia privind construcţia Magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcţiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.
Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franţa) pentru consultanţă la legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.
Citește pe alephnews.ro: Cafea sau ceai dimineața? Ceea ce bei îți reflectă personalitatea
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Avertismentul sumbru şi profetic al lui Macron pentru Europa, o regiune în pericol de moarte: Se întâmplă mult mai rapid decât credem şi poate duce la o moarte mult mai brutală decât ne putem imagina
Cum a reuşit o tânără să construiască o afacere cu care face milioane de dolari şi unde lucrează doar trei ore pe săptămână cu mai puţini bani de cât dau unii pe o pereche de pantofi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Scandalul care a distrus-o pe faimoasa jucătoare de tenis: tatăl ei, acuzat că a avut o relație extraconjugală și că are un copil cu un manechin!
PROSPORT.RO
Ce a putut să scrie o tânără din Gorj pe salata boeuf, de Paşte? Au râs cu lacrimi când au văzut mesajul genial
CANCAN.RO
Stațiunea unică în România, de care puțini turiști știu. Aici se găsește „cel mai bine păstrat secret din Apuseni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe