”Riscurile de răspândire a unui virus în avion sunt aproape zero.” Care este cea mai bună armă împotriva coronavirusului

  • Sistemul de ventilaţie al unei aeronave poate fi o armă formidabilă împotriva coronavirusului
  • Sistemul de ventilaţie ar garanta eradicarea microbilor şi a virusurilor
  • Aerul din avion trece printr-un filtru care va bloca 99,99% din particule de dimensiunea unui virus şi va preveni recircularea
8414 afișări
Imaginea articolului ”Riscurile de răspândire a unui virus în avion sunt aproape zero.” Care este cea mai bună armă împotriva coronavirusului

Sursă foto: Profimedia

Ţi-aduci aminte de senzaţie de frig care te loveşte la intrarea în avion? Ar putea fi cea mai bună armă împotriva coronavirusului, relatează Le Journal du Dimanche.

Aviaţia comercială asigură că a plasat întotdeauna siguranţa pasagerilor în fruntea priorităţilor sale. Companiile aeriene şi producătorii de aeronave trebuie să convingă că riscurile de contaminare sunt aproape inexistente într-un avion în zbor. De puterea lor de convingere depinde relansarea flotei mondiale.

Pentru Jean-Brice Dumont, directorul executiv al ingineriei de la Airbus, liderul producătorilor mondiali, riscurile de răspândire a unui virus într-un avion sunt aproape zero.

Calitatea aerului, presiunea şi umiditatea vor fi sub control pe întregul zbor. Pentru a garanta acest lucru aceşti parametri sunt integraţi inca din proiectarea aeronavelor. "30% din aerul cabinei va fi expulzat şi înlocuit cu aer exterior. Restul de 70% vor fi reciclate dintr-un sistem de filtrare performant", spune Jean-Brice Dumont.

Microbi, virusuri şi mirosuri neutralizate

Închiderea uşilor sau aprinderea motoarelor înseamnă şi pornirea aerului condiţionat. Suflul este puternic, adesea zgomotos, ceea ce explică de ce echipajul aşteaptă adesea până în ultimul moment ca să-l declanşeze.

Acesta va neutraliza microbii, virusurile şi mirosurile. Aerul este aspirat de la nivelul picioarelor fiecărui pasager si e transportat spre spate pe sub covor în marea majoritate a aeronavelor. Aici se plasează aşa-numitele filtre HEPA, aceleaşi cu cele utilizate în spitale, cele mai eficiente din industrie.

Acestea vor bloca 99,99% din particule dimensiunea unui virus şi vor preveni recircularea lor. Aerul astfel filtrat va fi forţat înapoi, prin conducte de această dată amplasate in tavan. Este difuzat de sus în jos, „niciodată din faţă, înapoi sau de la stânga la dreapta”, avertizează inginerul şef al producătorului de aeronave europene. Astfel, aerul este complet reînnoit în două sau trei minute.

"Standardul de calitate al echipamentului utilizat face imposibilă propagarea virusurilor şi microbilor. Dar asta nu scuteşte pe nimeni de gesturile de barieră şi de purtarea măştii, a cărei utilitate nu mai este în dubiu", subliniază Jean-Brice Dumont. Pentru el, distanţarea pasagerilor lăsând locurile goale nu este „tehnic” relevantă. Mai multe companii, inclusiv Air France, s-au opus şi ele.

Pe de altă parte procesele de curăţare a cabinei pot fi îmbunătăţite cu o creştere a frecvenţei dezinfectării sau cu dezvoltarea unor produse şi mai eficiente. Cu toate acestea, eficienţa acestora nu ar trebui să fie în detrimentul calităţii materialelor utilizate la bord. Airbus recunoaşte că este în strânsă colaborare cu companii pentru a testa agenţii de curăţare de nouă generaţie. Pe plan intern, el a lansat o competiţie de idei cu inginerii săi pentru a-şi imagina cabina unui avion post-coronavirus.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici