- Home
- Coronavirus
- (27.04.2020, 15:06)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
”Riscurile de răspândire a unui virus în avion sunt aproape zero.” Care este cea mai bună armă împotriva coronavirusului
- Sistemul de ventilaţie al unei aeronave poate fi o armă formidabilă împotriva coronavirusului
- Sistemul de ventilaţie ar garanta eradicarea microbilor şi a virusurilor
- Aerul din avion trece printr-un filtru care va bloca 99,99% din particule de dimensiunea unui virus şi va preveni recircularea
Urmărește
8419 afișări
Sursă foto: Profimedia
Ţi-aduci aminte de senzaţie de frig care te loveşte la intrarea în avion? Ar putea fi cea mai bună armă împotriva coronavirusului, relatează Le Journal du Dimanche.
Aviaţia comercială asigură că a plasat întotdeauna siguranţa pasagerilor în fruntea priorităţilor sale. Companiile aeriene şi producătorii de aeronave trebuie să convingă că riscurile de contaminare sunt aproape inexistente într-un avion în zbor. De puterea lor de convingere depinde relansarea flotei mondiale.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Divorțul de somn” în vacanță: Noua tendință de călătorie face ca turiștii să se „despartă” la culcare. 4 din 10 americani vor paturi separate
-
Director de bancă acuzat că a furat 300.000 de euro din conturile clienţilor prin sute de operaţiuni
-
Două mari ţări ale lumii pun la cale propriul lor plan de pace în Ucraina
-
Lukaşensko spune că trupele nord-coreene în Rusia ar fi o „escaladare” a războiului
Pentru Jean-Brice Dumont, directorul executiv al ingineriei de la Airbus, liderul producătorilor mondiali, riscurile de răspândire a unui virus într-un avion sunt aproape zero.
Calitatea aerului, presiunea şi umiditatea vor fi sub control pe întregul zbor. Pentru a garanta acest lucru aceşti parametri sunt integraţi inca din proiectarea aeronavelor. "30% din aerul cabinei va fi expulzat şi înlocuit cu aer exterior. Restul de 70% vor fi reciclate dintr-un sistem de filtrare performant", spune Jean-Brice Dumont.
Microbi, virusuri şi mirosuri neutralizate
Închiderea uşilor sau aprinderea motoarelor înseamnă şi pornirea aerului condiţionat. Suflul este puternic, adesea zgomotos, ceea ce explică de ce echipajul aşteaptă adesea până în ultimul moment ca să-l declanşeze.
Acesta va neutraliza microbii, virusurile şi mirosurile. Aerul este aspirat de la nivelul picioarelor fiecărui pasager si e transportat spre spate pe sub covor în marea majoritate a aeronavelor. Aici se plasează aşa-numitele filtre HEPA, aceleaşi cu cele utilizate în spitale, cele mai eficiente din industrie.
Acestea vor bloca 99,99% din particule dimensiunea unui virus şi vor preveni recircularea lor. Aerul astfel filtrat va fi forţat înapoi, prin conducte de această dată amplasate in tavan. Este difuzat de sus în jos, „niciodată din faţă, înapoi sau de la stânga la dreapta”, avertizează inginerul şef al producătorului de aeronave europene. Astfel, aerul este complet reînnoit în două sau trei minute.
"Standardul de calitate al echipamentului utilizat face imposibilă propagarea virusurilor şi microbilor. Dar asta nu scuteşte pe nimeni de gesturile de barieră şi de purtarea măştii, a cărei utilitate nu mai este în dubiu", subliniază Jean-Brice Dumont. Pentru el, distanţarea pasagerilor lăsând locurile goale nu este „tehnic” relevantă. Mai multe companii, inclusiv Air France, s-au opus şi ele.
Pe de altă parte procesele de curăţare a cabinei pot fi îmbunătăţite cu o creştere a frecvenţei dezinfectării sau cu dezvoltarea unor produse şi mai eficiente. Cu toate acestea, eficienţa acestora nu ar trebui să fie în detrimentul calităţii materialelor utilizate la bord. Airbus recunoaşte că este în strânsă colaborare cu companii pentru a testa agenţii de curăţare de nouă generaţie. Pe plan intern, el a lansat o competiţie de idei cu inginerii săi pentru a-şi imagina cabina unui avion post-coronavirus.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: FOTO. Noi descoperiri în cazul morții lui Liam Payne. Iubita sa a împărtășit o ultimă scrisoare pe care artistul i-a lăsat-o: „Împreună pentru totdeauna”
Citește pe www.zf.ro: Concluzia experimentului Germaniei cu săptămâna de lucru de patru zile: Odată ce ai încercat-o, e greu să renunţi
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Concluzia experimentului Germaniei cu săptămâna de lucru de patru zile: Odată ce ai încercat-o, e greu să renunţi
Ţara care se scufundă în beznă. Criza economică a explodat, iar acum milioane de oameni au rămas fără curent electric, apă, medicamente şi alte resurse vitale. Şcolile şi micile afaceri s-au închis, iar oamenii au început să se revolte
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Câți copii are acest indonezian de la Asia Express. Când a auzit, Nicolai Tand a rămas cu gura căscată
CANCAN.RO
„Ce făcătură!” Acuzații de aranjament la adresa postului Antena 1, după ce Ioana State și Mane Voicu au fost salvați de la eliminarea din Asia Express
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe