”Cea mai frumoasă navă din lume" va porni în turneul mondial "Made in Italy" pentru a promova identitatea naţională

  • O navă mare, care poartă numele exploratorului italian Amerigo Vespucci, va porni într-o călătorie de doi ani, deoarece guvernul conservator al Italiei plasează promovarea produselor alimentare şi a vinului în centrul expresiei naţionaliste a identităţii italiene.
  • Nava, construită în 1930 şi descrisă ca fiind "cea mai frumoasă navă din lume", va pleca la 1 iulie "pentru a aduce în lume Made in Italy şi excelenţa ţării noastre", a declarat ministrul apărării, Guido Crosetto.
1419 afișări
Imaginea articolului ”Cea mai frumoasă navă din lume" va porni în turneul mondial "Made in Italy" pentru a promova identitatea naţională

Sursa foto: Twitter

Forţele armate sunt pe teren pentru a proteja patrimoniul cultural şi economic italian", a adăugat Crosetto.

El a făcut acest anunţ la un târg de vinuri italiene la Verona săptămâna trecută, eveniment la care au participat premierul Giorgia Meloni şi alţi miniştri de rang înalt, care au pozat pentru selfie-uri în timp ce sorbeau o băutură descrisă de Meloni ca fiind nu doar un fenomen economic, ci "o parte fundamentală a identităţii noastre".
 
La aproape şase luni de la venirea la putere, trăsăturile mai naţionaliste ale guvernului său încep să iasă în evidenţă, potrivit The Guardian.
 
Cu câteva zile înainte de târgul de vinuri, unde Meloni a lansat ideea unei şcoli "Made in Italy", guvernul a aprobat un proiect de lege care ar interzice alimentele cultivate în laboratoare, inclusiv carnea artificială. În ciuda mai multor studii care evidenţiază beneficiile semnificative pentru mediu pe care le-ar putea aduce alimentele pe bază de celule, Francesco Lollobrigida, ministrul agriculturii şi suveranităţii alimentare, a declarat: „Produsele de laborator, în opinia noastră, nu garantează calitatea, bunăstarea şi protecţia culturii noastre, a tradiţiei noastre".
 
Alimentele, care au fost folosite de mult timp de partidele de dreapta din Italia ca simbol al identităţii culturale, nu sunt singurele lucruri pe care guvernul le percepe ca fiind ameninţate. Nemulţumit de faptul că termeni englezeşti precum "smart-working", "manager" sau "babysitting" contaminează limba italiană, Fabio Rampelli, deputat din partea partidului Fraţii Italiei al lui Meloni, un partid cu rădăcini neofasciste, a propus o lege care să interzică utilizarea termenilor englezi în comunicările oficiale, iar vinovaţii să fie amendaţi cu până la 100.000 de euro. Propunerea are ecouri ale trecutului fascist al Italiei, unii critici comparând-o cu proiectul de "recuperare lingvistică" al lui Benito Mussolini, care urmărea conservarea limbii italiene.
 
Rămâne de văzut dacă planul lui Rampelli se va concretiza, dar discuţiile în jurul acestuia, precum şi accentul pus pe Made in Italy, au fost o distragere a atenţiei de la problemele mai importante.
 
„Construcţia identitară este tipică pentru dreapta, deşi nu este doar un lucru italian", a declarat Emiliana De Blasio, profesor de sociologie la Universitatea Luiss din Roma. "Cu toate acestea, văd doar multă comunicare şi puţină substanţă. De exemplu, ideea lui Meloni pentru o şcoală Made in Italy nu este atât de rea, dar ce-ar fi ca mai întâi să îmbunătăţim şcolile şi să le oferim demnitate profesorilor - care sunt printre cei mai prost plătiţi din Europa?".
 
De Blasio consideră că accentul pus pe "brandul Italia" este mai degrabă un semn al poziţiei ideologice a guvernului decât o încercare de a bloca progresul.
 
Sofia Ventura, profesor de politică la Universitatea din Bologna, a declarat: „Promovarea Italiei în întreaga lume este un lucru sacru şi are valoare... dar există oameni în jurul lui Meloni care au această obsesie cu italienitatea, care provine dintr-o lume în care există un puternic sentiment de rivalitate. Propunerea lui Rampelli este ridicolă... totuşi, o parte din ea se referă şi la faptul că nu vor să supere sensibilitatea unei anumite facţiuni din partid sau a electoratului, aşa că joacă acest joc ambiguu”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici