• "O minge de foc" care a luminat cerul în Marea Britanie şi Europa de Nord pe 28 februarie este un meteorit extrem de rar.
  • Fragmente din roca spaţială descoperite pe o alee din Cotswolds ar putea oferi răspunsuri la întrebări despre istoria timpurie a sistemului solar şi a vieţii de pe Pământ.
Imaginea articolului Un meteorit rar a căzut în Marea Britanie. Roca spaţială conţine materiale ce ar putea explica apariţia vieţii pe pământ

Sursa foto: Trustees

Aproape 300 de grame de meteorit au fost colectate din micul oraş Winchcombe din Gloucestershire de către oamenii de ştiinţă, care au spus că roca este formată din condrita carbonică. Substanţa este unul dintre materialele cele mai timpurii şi curate din sistemul solar şi conţine material organic şi aminoacizi - "ingredientele cheie pentru apariţia vieţii".

Muzeul de Istorie Naturală din Londra a declarat că fragmentele au fost recuperate într-o stare atât de bună şi atât de repede după căderea meteoritului încât sunt comparabile cu probele de roci obţinute din misiunile spaţiale, atât în ​​calitate, cât şi în cantitate, relatează CNN.

"Aproape toţi meteoriţii vin la noi de la asteroizi, blocurile rămase din sistemul solar care ne pot spune cum s-au format planete precum Pământul. Oportunitatea de a fi unul dintre primii oameni care au văzut şi studiat un meteorit care a fost recuperat aproape imediat după căderea este un vis împlinit! " a declarat Ashley King membru în cadrul departamentului de ştiinţe ale pământului de la Muzeul de Istorie Naturală din Londra.

Meteoriţii sunt mult mai vechi decât orice rocă de pe Pământ. De obicei, ei călătoresc multe mii de ani prin spaţiu înainte de a fi capturaţi - de obicei de soare, dar ocazional de Pământ, a spus muzeul. Pe măsură ce aceste obiecte cosmice călătoresc prin atmosferă, uneori produc "o minge de foc" strălucitoare înainte de a ateriza pe Pământ, aşa cum a fost cazul acestui meteorit.

Roca spaţială, a spus muzeul, a fost similară cu proba returnată recent pe Pământ din spaţiu de către misiunea japoneză Hayabusa2, care a adus aproximativ 5,4 grame de fragmente de pe asteroidul Ryugu, potrivit agenţiei japoneze de explorare aerospaţială.

Pot fi descoperite încă mai multe fragmente ale meteoritului - care ar putea fi găsite sub formă de pietre negre, grămezi de stâncă mică sau chiar praf - potrivit muzeului.