Video S-a lansat programul estival Trenurile Soarelui. CFR: Şase - şapte vagoane care intră în compunerea trenurilor către litoral nu au aer condiţionat

Şase-şapte vagoane de dormit care intră în compunerea trenurilor către litoral nu au aer condiţionat, a declarat, vineri, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, cu ocazia lansării programului estival de transport Trenurile Soarelui.

1377 afișări

„În parcul CFR Călători mai sunt câteva trenuri care nu sunt dotate cu aer condiţionat şi care necesită investiţii în continuare, pentru că nu avem suficiente fonduri. În momentul de faţă, în compunerea acestor trenuri (n.r. care merg spre litoral), majoritatea au aer condiţionat. Vagoanele de dormit, din seria 7131 nu aveau din dotare aer condiţionat. În continuare, câteva vagoane din aceste serii vor circula în anumite trenuri. E vorba doar de şase-şapte vagoane din parcul nostru”, a spus Iosif Szentes.

Din tot materialul rulant al CFR Călători, 15% din trenurile Interregio şi Regio nu au aer condiţionat, a spus directorul CFR Călători.

„La trenurile Interregio, numai vagoanele de dormit, seria 7131, care vor fi scoase în doi-trei ani din circulaţie din cauza îmbătrânirii materialului rulant, nu au aer condiţionat. În rest, toate vagoanele către mare vor avea aer condiţionat”, a precizat Szentez.

CFR Călători intenţionează să deschidă mai multe case de bilete în sezonul estival, datorită cererii înregistrate şi să reducă din timpul în care sunt salubrizate trenurile. „Sunt trenuri la care o să optimizăm tonusurile, deci nu o să mai intre la revizii de vagoane şi să stea acolo cinci-şase ore la salubrizare. Probabil că vom reuşi la peron să facem această activitate de salubrizare dacă condiţiile permit acest lucru. În al doilea rând, deschidem mai multe case de bilete. Sporim numărul vagoanelor în funcţie de vagoanele care vor ieşi din reparaţii în viitor. Cinci luni de zile nu am avut subvenţie, motiv pentru care am întârziat foarte mult derularea contractelor de întreţinere şi de reparaţii periodice la majoritatea vagoanelor. În momentul de faţă, suntem în grafic, în sensul în care vom recupera până la sfârşitul anului această pierdere”, a precizat directorul companiei.

În ceea ce priveşte închirierea vagoanelor din cauza deficitului raportat, directorul CFR susţine că această măsură nu este valabilă pentru sezonul estival. „Închirierea vagoanelor, în momentul de faţă, nu este valabilă, pentru că o procedură de închiriere durează şase luni de zile; este în atenţia noastră, dar pentru acest sezon nu o luăm în calcul”, a spus Szentez.

CFR Călători are nevoie de încă 300-350 de vagoane, potrivit directorului companiei.

La evenimentul de lansare al programului Trenurile Soarelui a fost prezent şi primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu, pentru a promova festivalul Flower Power, primul festival organizat de primăria Limanu-VamaVeche. „Prin acest festival dorim să readucem atmosfera anilor `60-`70 în Vama Veche şi chiar şi în 2 mai”, a spus Daniel Georgescu.

Programul estival de transport Trenurile Soarelui 2017 a fost lansat, vineri, de CFR Călători. Timp de trei luni, până la 13 septembrie, turiştii vor putea călători spre litoral cu cele peste 40 de trenuri care vor asigura legături din toată ţara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării.

Ca noutate în acest sezon, pentru turiştii din Braşov legătura cu destinaţia Constanţa şi retur va fi asigurată cu trei trenuri directe, iar pentru cei din Sighetu Marmaţiei legătura cu litoralul se va realiza direct prin grupa de vagoane de la trenul Satu Mare-Mangalia.

De la Bucureşti Nord la Constanţa şi retur, trenurile IR 1585 şi IR 1586 dispun de Wi-Fi gratuit.

Preţul întreg pentru o călătorie Bucureşti - Constanţa, fără reduceri, este de 33,4 lei la tren Regio şi de 60 lei la tren Interregio. Un bilet dus-întors are 10% reducere din tariful de transport şi costă la clasa a doua 60,90 lei la tren Regio şi 108,80 lei la tren Interregio. La cumpărarea cu o anticipaţie de peste 21 de zile reducerea este de 25% din tariful de transport şi biletul la clasa a doua costă 46 de lei la tren Interregio şi 26,05 lei la tren Regio. Pentru o călătorie elev/student la Trenul Tineretului, Bucureşti-Constanţa (tarifat ca tren Regio), biletul este de 18,65 lei.

Trenurile Litoral care circulă fără opriri intermediare, între Bucureşti Nord şi Constanţa, ajung la destinaţie în aproximativ două ore. Durata călătoriei cu celelalte trenuri InterRegio, pe ruta Bucureşti – Constanţa, este în medie de aproximativ două ore şi 20 minute.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici