Solicitările firmelor la rambursarea de TVA vor fi rezolvate mai rapid

Procedura de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată (TVA) cu opţiunea de rambursare se schimbă printr-un normativ care a intrat în vigoare la 1 mai, notează avocatnet.ro.

2748 afişări
Imaginea articolului Solicitările firmelor la rambursarea de TVA vor fi rezolvate mai rapid

Solicitările firmelor la rambursarea de TVA vor fi rezolvate mai rapid

Codul de procedură fiscală în vigoare stabileşte, la articolul 169, ca TVA solicitată la rambursare prin deconturile cu sumă negativă de TVA cu opţiune de rambursare, depuse în cadrul termenului legal de depunere, să fie rambursată de organul fiscal central, potrivit unei proceduri reglementate de Fisc.

O astfel de procedură de rambursare de TVA este inclusă în Ordinul ANAF nr. 3.699/2015, un act normativ aplicabil din 2016 şi care reglementează întocmirea unei baze de date cu contribuabilii ce au risc fiscal în privinţa rambursărilor de TVA.

Actul normativ citat „a fost modificat recent, odată cu publicarea în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 262 din 13 aprilie 2017 a Ordinului ANAF nr. 1.232/2017 pentru modificarea şi completarea Procedurii de soluţionare a deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, document ale cărui prevederi se vor aplica începând cu deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depuse după data de 1 mai 2017”, arată www.avocatnet.ro.

Prin noul normativ va fi redus numărul de inspecţii fiscale efectuate pentru soluţionarea deconturilor negative cu opţiune de rambursare, iar instituţia va folosi astfel timpul câştigat şi pentru desfăşurarea altor acţiuni. În prezent, atunci când, din informaţiile deţinute, organele fiscale constată existenţa unui risc pentru o rambursare de TVA necuvenită, solicitările de rambursare ale persoanelor impozabile sunt soluţionate după efectuarea unei inspecţiii fiscale anticipate.

Potrivit avocatnet.ro, în cazul deconturilor cu sume negative de TVA pentru care se solicită rambursarea TVA, acestea se vor soluţiona în funcţie de gradul de risc fiscal pe care acestea îl prezintă. Până acum, gradul de risc fiscal de care se ţinea cont era cel al persoanei impozabile. În plus, Fiscul va putea în continuare să decidă dacă va controla sau nu firmele respective.

Există, în acest sens, trei situaţii posibile:

- în cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mic - prin emiterea Deciziei de rambursare a TVA, emisă de compartimentul de specialitate în termen de maximum cinci zile de la data depunerii decontului;

- în cazul deconturilor de TVA, depuse de alţi contribuabili decât marii contribuabili, contribuabilii mijlocii sau exportatorii, încadrate la risc fiscal mediu - cu analiză documentară;

- în cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mare - cu inspecţie fiscală anticipată.

Orice persoană impozabilă, înregistrată în scopuri de TVA, poate solicita rambursarea sumei negative a taxei din perioada fiscală de raportare. În acest sens, aceste persoane trebuie să bifeze caseta corespunzătoare din decontul de taxă din perioada fiscală de raportare (formularul 300), decontul fiind şi cerere de rambursare. De asemenea, ele pot cere reportarea soldului sumei negative în decontul perioadei fiscale următoare.

 

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

  

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici